خاص ترین جاذبه های گردشگری آنتالیا




تور آنتالیا یک گالری کوچک از تاریخ و طبیعت کشور ترکیه را به شما عزیزان نشان خواهد داد. هر نوع سلیقه‌ای که داشته باشید و در هر سنی که هستید تور آنتالیا گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. پس اگر تصمیم گرفتید به ترکیه و شهر آنتالیا سفر کنید، پیشنهاد می‌کنیم با فاینداتور همراه باشید تا 19 جاذبه گردشگری معروف این شهر را به شما معرفی کنیم.
12 شهر مهم ترکیه
هزینه سفر به آنتالیا
قیمت تور آنتالیا
تله کابین آنتالیا
سفری هیجان انگیز بر فراز شهر آنتالیا در جاذبه های گردشگری آنتالیا با استفاده از تله کابین داشته باشید. با تله‌کابین از ساحل دریا به آسمان بروید و یک منظره شگفت‌انگیز و چشم‌انداز بی‌نظیر از کوه‌های توروس تا ساحل آبی مدیترانه را زیر پای خود ببینید. برای دریافت اطلاعات کاملتر درباره تله کابین آنتالیا بر روی کلمه لینک کلیک کنید
آدرس تله کابین کمر
ترکیه، آنتالیا، کمر، محله تکیرووا، تله کابین کمر
تله کابین آنتالیا در کمر
پیست اسکی ساکلیکنت آنتالیا
اگر از ارتفاع زیاد هراسی ندارید و به دنبال هیجان زیادهستید، پینشهاد می کنیم بعد از خرید تور آنتالیا سریعا خود را به پیست اسکی ساکلیکنت و پاراگلایدر آنتالیا در کوه تورورس برسانید. کوه توروس یکی از بهترین مناطق گردشگری ترکیه است که ورزشکاران بسیاری در فصل بهار و زمستان برای اسکی و یا پاراگلایدر به این منطقه مراجعه می کنند. در این مجموعه امکانات مختلفی از جمله تله سیژ، پاراگلایدر و مجموعه اقامتی وجود دارد
آدرس پیست اسکی ساکلیکنت آنتالیا
ترکیه، آنتالیا، محله گوزل
پیست اسکی ساکلیکنت انتالیا تور آنتالیا
درختان پالم در جنگل‌های آنتالیا
یکی از برجسته‌ترین ویژگی آنتالیا درختان انبوه پالم یا نخل آن هستند که با خنکای سایه خودشان شما را در طول مسیر سواحل آنتالیا همراهی می‌کنند. درخت پالم از نوع درختانِ ویژه مناطق مدیترانه‌ای است که در فصل تابستان، گرمای هوا را به هوای خنک و در زمستان هوای سرد را تعدیل می‌کنند. به همین خاطر است که همیشه احساس می‌کنید که در خانه‌ای با هوای دلپذیر هستید و امکان ندارد که از سفر به آنتالیا خسته شوید. درختان پالم در طول خط ساحلی شهر آنتالیا قرار دارند.



مرکز خرید میگروس آنتالیا
تاریخ آخرین به روزرسانی : دوشنبه 20 خرداد 98
مرکز خرید میگروس Migros Shopping Center در منطقه کنیالتی و نزدیکی لونا پارک، آکواریوم، مینی سیتی و آکوالند قرار گرفته و بزرگترین مرکز خرید آنتالیا محسوب میشود.
۵ مرکز خرید ام میگروس آنتالیا

مرکز خرید میگروس Migros Shopping Center در منطقه کنیالتی و نزدیکی لونا پارک، آکواریوم، مینی سیتی و آکوالند قرار گرفته و بزرگترین مرکز خرید آنتالیا محسوب میشود.

این مرکز تجاری در سال 2001 در مساحتی به وسعت 50000 مترمربع افتتاح شد و با 130 فروشگاه محصولات مختلف از برندهای داخلی و بین‌المللی از جمله تامی، زارا، مودو، ال‌سی، وایکیکی و لاکوست را در خود جای داده است که بنابر سلیقه خود میتوانید در میان همه این فرشگاه ها بگردید و کالای مورد نظر خود را خریداری کنید. در 23 رستوران، فست فود و کافی شاپ این پاساژ میتوانید انواع غذاهای خوشمزه بین الملی و ترکی را امتحان کنید. سرگرمی و تفریحات مختلفی از جمله برگزاری رویدادها و جشنواره های مختلف، پردیس سینمایی بزرگ به نام ماکسیموم با اکران فیلم های جدید ترکی در مرکز خرید ام میگروس وجود دارد که برای هر گردشگری جذاب خواهد بود.

محوطه پارکینگ این مرکز خرید آنتالیا دارای 1300 ظرفیت خودرو است. همچنین به غیر از ورودی اصلی، یک ورودی به طبقه همکف و یک ورودی جانبی نیز در این محل به چشم می خورد. طبقات این مرکز تجاری نیز توسط 12 پله برقی و دو آسانسور پانورامیک به هم متصل می شود. هایپر مارکت میگروس واقع در طبقه همکف و سینما نیز با هشت سالن نمایش فیلم و رستوران‌های آن در طبقه اول قرار گرفته اند. چشم‌انداز رستوران‌های مرکز خرید میگروس مشرف به دریا و کوه‌های بیداقی می باشند. این مرکز تجاری از 10 صبح تا 10 شب یکسره باز است.

برج ساعت

برج ساعت آنتالیا یکی دیگه از جاذبه های ترکیه و دیدنیهای آنتالیا به شمار میرود. در گذشته ۸۰ برج دور تا دور شهر آنتالیا قرار داشته است که اکنون از همه آنها فقط برج ساعت باقی مانده است. برج ساعت که هم اکنون در میدان کاله کاپیسی قرار دارد بعنوان سمبل صلابت و پایداری جای خود را در این شهر قدیمی حفظ کرده است و از برترین دیدنیهای ترکیه و جاذبه های گردشگری آنتالیا به شمار می رود.

برج ساعت

مسجد کنگره دار

مسجد کنگره دار در قرن سیزدهم توسط یک پادشاه سلجوقی به نام سلطان علاءالدین کی قباد در شهر آنتالیا ساخته شده است. این مسجد دارای مناره های بسیار زیبایی است و همین امر باعث جلب توجه گردشگران شده است. همچنین به دلیل قدمت و زیبایی که مسجد دارد به یک سنبل در آنتالیا تبدیل شده است. مسجد کنگره دار در حقیقت یک مدرسه بوده که علوم دینی در آن تدریس می‌شده است و نام آن مدرسه کاراتای بود. مسجد کنگره دار از آن جهت معروف شده است که دارای طراحی و معماری خاصی است و حکاکی های بی نظیری روی سنگ های آن وجود دارد. از زیبایی های مسجد، کاشی های مناره دار و شکسته ای است که برای ساخت آن استفاده شده است.

مسجد کنگره دار

شهر کمر

کمر در دامنه کوههای غربی توروس و در مسافتی به اندازه ی ۴۳ کیلومتر از شهر آنتالیا واقع شده که به عنوان یکی از مهمترین نقاط توریستی کشور ترکیه و دنیا شناخته شده است. در این شهر شما هر آنچه را از یک ناحیه ساحلی انتظار دارید مانند هتلهای 5 ستاره، شنا، اسکی، گلف، قایقرانی، قایقهای بادبانی، کشتی تفریحی، حمام آفتاب و انواع ورزشهای آبی و... فراهم است. این ناحیه دارای سواحل بسیار زیبا، تمیز و بکر می‌باشد. در این منطقه می توانید از پیست اسکی و دومین تله کابین بزرگ دنیا که طول آن 4300 متر می‌باشد استفاده کنید. منطقه کمر همچنین دارای جاذبه های بیشمار ورزشی است.

در مورد موزه های آنتالیا بیشتر بخوانید.

شهر کمر

منطقه گردشگری سیده

سیده از شناخته شده ترین و مهمترین سواحل گردشگری آنتالیا کشور ترکیه به شمار می آید. سیده علاوه بر بندر منطقه‌ای، تاریخی و باستانی نیز محسوب می‌شود. این منطقه بدلیل ویرانه های باستانی، ساحل ماسه ای، مغازه های بی شمار و امکاناتی که جهت رفاه گردشگران فراهم شده است به یک مرکز توریستی مهم تبدیل شده است. تالار تآتر که تزئین شده با ستونهای زیبا، در این منطقه از جمله زیباترین و بزرگترین تالارها بشمار می آید. همچنین بازار معبد آپولو، گورستان و حمام رومی‌ها که در نزدیکی دریا قرار دارد، از مناطق تاریخی دیگر این منطقه به شمار می آید.


[ بازدید : 606 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

ادامه مطلب

[ شنبه 6 مهر 1398 ] [ 11:12 ] [ khatereh ]

همه روستاهای کویری روستای هدف گردشگری‌اند به‌شرطی که...؟


سرپرست معاونت گردشگری، سرمایه گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان با اشاره به زیبایی‌های موجود در زندگی مردمان کویر گفت: همه روستاهای مناطق کویری می‌توانند روستای هدف گردشگری باشند.


[ بازدید : 601 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

ادامه مطلب

[ شنبه 6 مهر 1398 ] [ 11:05 ] [ khatereh ]

جاذبه های آنتالیا


راهنمای سفر آنتالیا ترکیه | همه چیزهایی که باید درباره تور آنتالیا بدانید!
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
19 کاربر امتیاز داده اند | امتیاز: 4.9 از 5
32817
تور وان ترکیه | قیمت تور زمینی وان پاییز 98
تور وان ترکیه | قیمت تور زمینی وان پاییز 98
1398/06/31
تور ترابزون ترکیه زمینی | قیمت تور ترابزون 98 +حرکت هفتگی
تور ترابزون ترکیه زمینی | قیمت تور ترابزون 98 +حرکت هفتگی
1398/06/26
تور زمینی آنتالیا ترکیه | قیمت تور زمینی آنتالیا تابستان 98
تور زمینی آنتالیا ترکیه | قیمت تور زمینی آنتالیا تابستان 98
1398/06/12
تور زمینی استانبول ترکیه | قیمت تور زمینی استانبول تابستان 98
تور زمینی استانبول ترکیه | قیمت تور زمینی استانبول تابستان 98
1398/06/09
بهترین شهرهای ترکیه برای سفر در تابستان را بشناسید
بهترین شهرهای ترکیه برای سفر در تابستان را بشناسید
1398/05/28
بهترین کارهایی که در آنتالیا ترکیه می توانید انجام دهید!
بهترین کارهایی که در آنتالیا ترکیه می توانید انجام دهید!
1398/05/26

آنتالیا (Antalya)، شهری ساحلی و توریستی در ترکیه است که بدلیل جاذبه های گردشگری و تفریحی متعددی که دارد، گردشگران زیادی از ایران را به سمت خود می کشاند. در این مطلب تمام اطلاعاتی که برای سفر به آنتالیا و همچنین تور آنتالیا مورد نیاز است، معرفی می گردد؛ پس با ما همراه باشید.

[شماره تماس]

آنتالیا بعد از استانبول دومین مقصد گردشگری کشور ترکیه محسوب می گردد. آنتالیا به خاطر داشتن خط ساحلی طولانی و وسیعش، منطقه ای می باشد که از هتل ها و استراحتگاه های کوچک و بزرگ و همینطور مراکز خرید متعددی تشکیل شده است و تفریحات زیادی در آن قابل انجام است. اگر مایلید با این شهر ساحلی بینظیر در ترکیه بیشتر آشنا شوید؛ با لحظه آخری در سفر به آنتالیا همراه باشید.


معرفی شهر آنتالیا

آنتالیا مرکز استان آنتالیا در کشور ترکیه می باشد که در منطقه مدیترانه و در غرب ترکیه واقع شده است. این شهر از سمت شمال با شهر بوردور (Burdur)، از سمت جنوب به دریای مدیترانه، از سمت شرق به شهر سریک (Serik) و از سمت غرب به شهر کورکوتلی (Korkuteli) منتهی می گردد.

آنتالیا دارای پنج منطقه مختلف می باشد که محبوب ترین و شناخته شده ترین منطقه برای ایرانی ها، منطقه لارا است. بعد از منطقه لارا، مناطق بِلِک و کِمِر نیز شناخته شده اند و لوکس ترین هتل های آنتالیا نیز در منطقه بلک واقع شده است. بطور کلی مناطق مختلف آنتالیا عبارتند از: منطقه لارا (Lara)، منطقه بِلِک (Belek)، منطقه کِمِر (Kemer)، منطقه کندو (Kundu)، منطقه سیده (Side).


بهترین زمان سفر به آنتالیا

آب و هوای آنتالیا، گرم و معتدل است و متوسط دمای سالانه آن حدود 18.5 درجه سانتی گراد می باشد. هوای آنتالیا در فصل های بهار و پاییز بسیار مطبوع و در فصل تابستان نیز بسیار گرم و خشک می باشد. بهترین زمان سفر به آنتالیا در ایران از اول فصل بهار تا آخر تابستان می باشد و تور آنتالیا در این زمان طرفداران بیشتری دارد (خصوصا در تعطیلات تابستان). البته این شهر در خارج از فصل های اوج مسافر مثلا در ماه های می، سپتامبر و اکتبر هم زیباست و هوا هم هنوز گرم است. به همین خاطر می توانید تعطیلات شگفت انگیزی را بدون شلوغی تجربه کنید و از هوای خوب و دریای فوق العاده زیبا آن، لذت ببرید.


واحد پول کشور ترکیه

واحد پول ترکیه، لیر یا لیره (TL) می باشد.


اختلاف ساعت ایران و ترکیه

اختلاف ساعت ترکیه با ایران، یک ساعت و نیم می باشد (از تهران عقب تر است).


مدت پرواز تهران به آنتالیا

پرواز از تهران به آنتالیا برای ایرلاین های ترکی (نظیر سان اکسپرس و ...) از تهران به فروردگاه آدنا و از فرودگاه آدنا به فرودگاه آنتالیا انجام می گیرد که به ترتیب 3 ساعت و 1 ساعت طول می کشد. اما پرواز از تهران به آنتالیا برای ایرلاین های داخلی (نظیر ایران ایر و ...) از تهران به فروردگاه اسپارتا انجام می گیرد و از آنجا میبایست بصورت زمینی و با اتوبوس به شهر آنتالیا رفت که هر کدام از این مسیرها بطور مجزا 3 ساعت طول می کشد.

تفریح در مرکز آبی آکوالند (Aqualand)

این مجموعه یکی از زیباترین مراکز آبی تفریحی ترکیه می باشد که در محوطه بزرگی از منطقه ساحلی کنیا آلتی قرار گرفته است . پاموک کاله (پاموک قلعه): پاموک کاله از شگفتی های بسیار عجیب و دیدنی تور آنتالیا محسوب می شود. آب های کالسیوس با حرارت 35 درجه از ارتفاع 100 متری فرو می ریزد و استخر های بزرگ و متعددی را تشکیل می دهد. آب روح معماری این تشعشعات زیبا بوده و این مکان به نام قصر پنبه ای مشهور شده است . استخر های آبگرم این ناحیه خواص درمانی دارند.



پارک آبی آنتالیا


2. تورکشتی (KEMER YACHT TOUR)

در تور آنتالیا این تور شامل گشت دریایی بر روی آب های مدیترانه می باشد. شما از هتل خود توسط اتوبوس به بندر زیبای شهر کمر در 45 کیلومتری آنتالیا حرکت کرده و پس از سوار شدن به کشتی ضمن تماشای طبیعت زیبای اطراف، می توانید در توقف های کوتاه در دریا به شنا پرداخته و لذت ببرید. صرف ناهار بر روی عرشه کشتی می باشد .



تور کشتی آنتالیا


2. شب ترکی شهر آنتالیا (TURKISH NIGHT)

این تور ویژه در تور آنتالیا که شب ترکی یا افسانه هزار و یکشب نامیده می شود شامل برنامه های فولکوریک ترکی و اجرای شیوه ازدواج نمودن در زمان عثمانی ها که توسط گروهی هنرمند به نمایش در می آید می باشد.در تور آنتالیا این تور به همراه صرف شام و نوشیدنی از امکانات ویژه آمیتیس می باشد. لیست قیمت بهترین تورهای آنتالیا را اینجا ببینید.



شب ترکی آنتالیا



رافتینگ. رودخانه كوپروچای در تور آنتالیا: اين رودخانه از كوه های توروس سرچشمه گرفته، بعد از گذر از تنگه های باريک و پر پيچ و خم بسيار طبيعی و زيبا از مسير جنوبی سريک به دريای مديترانه می ریزد. دو طرف رودخانه عمود و قائم است كه بالا رفتن از آن تقريباً غير ممكن است، رودخانه كوپروچای كه از آب های زير زمينی گودال های باريک تغذيه می‌شود دارای يكی از زيبا ترين مناظر تركيه را تشكيل می دهد.


3. رافتینگ (RAFTING)

در كنار اين خصوصيات، قرار گرفتن شهر تاريخی (Zerk) در غرب رودخانه و در بين اراضی زيبا، قلعه های كنار رودخانه، برآمده‌گی ها، پل های متعلق به دوران روم باستان و راه های قديمی اهميت رودخانه را در تور آنتالیا بيشتر كرده است.شهر آنتاليا مهمترين مرکز توريستي ترکيه مي باشد. طول ساحل هاي آنتاليا با در نظر گرفتن ناهمواريهايش 650 کيلومتر و طول مستقيمش 500کيلومتر مي باشد عمق دريا در بخش هاي غربي ساحل آنتاليا به خاطر شيب تند کوههاي مشرف به اين قسمت ها بيشتر مي باشد. علي رغم اين در ساحل هاي قاش ، دمره ، فينيکه ، کوملوجا، تکيراوا و کمر پلاژهاي طبيعي بسيار خوبي وجود دارد.



رافتینگ آنتالیا


4. گردش در سواحل آنتالیا (ANTALYA BEACH)

علاوه بر اينها در سواحل گوينوک ، کمر، تکيراوا، اولمپيوس، از کاره کولين دنيا تا کستانتوس و پلاژهاي بل ديبي عناصر طبيعي لازم وجود دارد. پلاژهاي رشيدآوا و کونيا آلتي در غرب آنتاليا قرار دارد. در بخش هاي شرقي استان يک جلگه در ميان موازات کوه و دريا تشکيل شده است و به اين ترتيب در سواحل شني از آنتاليا تا نزديکي هاي قاضي پاشا کشيده شده پلاژهاي باشکوهي تشکيل گشته است.

در شرق آنتاليا هم پلاژهاي کونوو، بلک، لارا،کارپوزکالديران قرار دارد. در آنتاليا تعداد زيادي از پلاژهايي که برنده پرچم آبي شده اند وجود دارد.پرچم آبي نام جايزه اي است که از سوي اوقاف آموزش محيط زيست اروپا از اوايل سال 1987 براي بالا بردن کيفيت خدمات رساني پلاژها، تميزي آبهاي دريا و درياچه ها و سواحل به کشورها اعطا مي شود.

وجود خليج هاي کوچک ديدني و پلاژهاي طبيعي شني و نرم آنتاليا در کنار گرم شدن دريا و آب و هواي منطقه در ميان ماههاي مارس تا دسامبر باعث افزايش فصل توريسم دريا شده است.

ساحل غربي آنتاليا :

ساحل نور

سواحل شرقي آنتاليا :

سواحل ماسه هاي طلايي

پلاژها:

پلاژ کلئوپاترا
پلاژ اينجه کوم
پلاژ دئو
پلاژ اولاش
پلاژ سورقون
کورو پلاژ
پلاژ لارا

مهمترین شهرهای آنتالیا عبارتند از :( مگر شهر خود شهر دارد )

منطقه بلک ترکیه دارای بهترین و گرانترین هتل ها موجود می باشند در این منطقه بیش از ۹۹% هتل ها ۵ ستاره می باشند.



*منطقه لارا کوند (Lara Kundu)

,تورهای آنتالیا,عکس های آنتالیا,آنتالیا

هتل های منطقه لارا کوندو آنتالیا تماماً ۵ ستاره می باشند



جدیدترین هتل های ساخته شده در این منطقه از شهر آنتالیا را در خود جای می دهند. به سبب نزدیکی به فرودگاه و مرکز شهر هتل های این منطقه از مشهوریت و نام آوری فراوان برخوردارند. علی رغم اینکه هتل های منطقه لارا کوندو تماماً ۵ ستاره می باشند ولی به سبب تغییر فصول و ماهها هتل های با قیمت مناسب را نیز می توان پیدا کرد.



*منطقه کمر (Kemer)

تصاویر آنتالیا,تور آنتاليا,آنتالیا

منطقه کمر آنتالیا یکی از سرسبزترین مناطق می باشد



طبیعی ترین و سرسبزترین منطقه آنتالیا می باشد. در این منطقه هتل هایی با درجه بندی بین ۲ تا ۵ ستاره را می توان یافت. به سبب وجود روستاهای با امکانات توریستی، گردشگرانی که طبیعیت را می پسندند نیز از روستاهای آنتالیا برای اقامت خویش بهره می جویند.



*شهر و منطقه آلانیا (Alanya)

عکس های آنتالیا,مناطق دیدنی آنتالیا,آنتالیا

شهر آلانیا از دیدنی ترین و زیباترین مناطق آنتالیا می باشد



شهر و منطقه آلانیا (Alanya) به علت مصافت 2 ساعته با شهر آنتالیا به خودی خود یک منطقه توریستی متفاوت و جذاب است. برای توریستها و مسافرانی که هم می خواهند به مرکز شهر و هم به ساحل دریا نزدیک باشند شهر آلانیا بهترین گزینه خواهد بود. در شهر آلانیا در مرکز شهر هتل های کوچک با قیمت مناسب وجود دارند. هتل های با دامنه 5 ستاره به بالاتر بین منطقه آنتالیا و آلانیا واقع شده اند.



موقعيت جغرافيايي و راههاي ارتباطی آنتالیا:

راههاي ارتباطی آنتالیا: ارتباط با این شهر از طریق راههای هوایی، دریایی و زمینی امکانپذیر است. فرودگاه آنتالیا آماده پذیرایی تمام پروازهای بین المللی است.



موقعيت جغرافيايی آنتالیا: این شهر در منطقه دریای مدیترانه واقع شده، در شرق آنتالیا شهرهای مرسین و کارامان، در شمالش قونیه، اسپارتا و بوردور، در غربش موغلا و در جنوبش دریای مدیترانه می باشد.



مراكز خريد آنتاليا

سواحل آنتالیا,تورهای آنتالیا,آنتالیا

آنتالیا نسبت به استانبول مراکز خرید کمتری دارد



آنتاليا به عنوان مركز تفريح و سرگرمي هاي آبي در تركيه شناخته مي شود. با آنكه مراكز خريد آن نسبت به شهري مانند استانبول كمتر است، اما در صورت آشنايي مسافرين با مراكز خريد، مي تواند نياز آنها را در سفر به اين منطقه زيبا مرتفع سازد.


[ بازدید : 642 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

ادامه مطلب

[ شنبه 6 مهر 1398 ] [ 11:02 ] [ khatereh ]
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]