دارو هایی که برای کلیه ضرر دارد


دارو برای بهبود بیماران لازم است و می­ تواند کیفیت زندگی بیماران را بهبود بخشد و یا باعث بهبود بیماری شود. اما داروها ممکن است عوارض جانبی داشته باشند و خطراتی برای برخی افراد ایجاد کنند.

دارو برای بهبود بیماران لازم است و می­ تواند کیفیت زندگی بیماران را بهبود بخشد و یا باعث بهبود بیماری شود. اما داروها ممکن است عوارض جانبی داشته باشند و خطراتی برای برخی افراد ایجاد کنند.

اگر نمی دانید که کلیه شما چگونه کار می کند، ممکن است متوجه نشوید که برخی داروهای خاص می توانند به کلیه ها و سایر قسمت های بدن شما آسیب برسانند. برخی داروهای تجویزی و یا بدون نسخه توسط کلیه های شما از بدن دفع می شوند.

هنگامی که کلیه های شما به درستی کار نمی کنند، برخی داروها می توانند مضر باشند. ضروری است که در این مورد با نفرولوژیست خود مشورت کنید تا هر گونه تنظیمات مربوط به رژیم دارویی خود، مانند تغییرات دوز یا جایگزینی دارو را انجام دهید. این کار از اثرات منفی دارو جلوگیری می کند.

در مورد سلامتی کلیه خود بیشتر مطالعه کنید تا از مصرف این عضو حیاتی هنگام مصرف دارو مطلع شوید. همیشه با پزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که داروهایی که مصرف می کنید بر اساس عملکرد کلیه شما تنظیم شده باشد. فقط با توجه به پزشک متخصص کلیه، تغییرات در داروهای تجویزی خود را انجام دهید.

در اینجا به چند نوع متداول از داروهای تجویزی و بدون نسخه ای که ممکن است در صورت بیماری کلیه نیاز به تنظیم یا جایگزینی داشته باشد را اشاره می کنیم.

داروهای مربوط به کلسترول

در صورت داشتن Chronic Kidney Disease(بیماری مزمن کلیوی) ، ممکن است برخی از داروهای مشخص مربوط به کلسترول به نام “استاتین ها” تنظیم شود.

داروهای مسکن

اگر عملکرد کلیه شما خیلی خوب نباشد، برخی از داروهای مسکن از جمله داروهایی که در دسته بندی NASIDs قرار می گیرند مثل آسپیرین و ایبوبروفن توصیه نمی شود زیرا می توانند جریان خون به کلیه ها را کاهش دهند. بعضی از داروهای مسکن در بدن جمع شده و برای بیماران مبتلا به بیماری مزمن کلیه مشکلات جدی ایجاد می­کنند.

داروهای ضد میکروبی

بسیاری از داروهای ضد قارچ، آنتی بیوتیک و ضد ویروسی توسط کلیه ها دفع می شوند. ضروری است که پزشک شما از سطح فعالیت کلیوی شما آگاه باشند تا یک دارو مناسب برای کلیه شما تجویز شود.

داروهای دیابت

انسولین و برخی داروهای خاص که توسط افراد مبتلا به دیابت مصرف می شوند، توسط کلیه ها دفع می شوند. از آنجا که دیابت یکی از عوامل اصلی بیماری کلیوی است، ضروری است که افراد مبتلا به دیابت قند خون خود را کنترل کنند. قند خون معمولا با رژیم غذایی، فعالیت بدنی و دارو کنترل می شود. اگر دیابتی هستید و بیماری مزمن کلیه دارید، با نفرولوژیست (متخصص کلیه) خود در مورد دوز داروها بر اساس میزان عملکرد کلیه خود مشورت کنید.


[ بازدید : 273 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ چهارشنبه 23 خرداد 1397 ] [ 10:07 ] [ khatereh ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]