همه روستاهای کویری روستای هدف گردشگری‌اند به‌شرطی که...؟


سرپرست معاونت گردشگری، سرمایه گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان با اشاره به زیبایی‌های موجود در زندگی مردمان کویر گفت: همه روستاهای مناطق کویری می‌توانند روستای هدف گردشگری باشند.


همه روستاهای کویری روستای هدف گردشگری‌اند به‌شرطی که...؟
روستای قلعه بالا شاهرود

سرپرست معاونت گردشگری، سرمایه گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان با اشاره به زیبایی‌های موجود در زندگی مردمان کویر گفت: همه روستاهای مناطق کویری می‌توانند روستای هدف گردشگری باشند.

حمید رضا دوست محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا-اظهار کرد: همه روستاهای کویری این استان به شرطی که نگاه مردم و جوامع محلی گردشگری باشد، روستای هدف گردشگری هستند.

وی با انتقاد از برخی تغییرات ماهوی در کالبد روستاها افزود: اگر به‌دنبال توسعه گردشگری روستایی هستیم نباید اجازه دهیم که روستاهای ما تغییر ماهیت داده و کالبد و منظر آنها به سمتی برود که نشان و نماد زندگی شهری هستند.

سرپرست معاونت گردشگری، سرمایه گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، ادامه داد: اگر قرار باشد که در روستا نیز با کالبدها و نمادهایی همچون آسفالت، خیابان، دیوارهای مرمری،جدول‌گذاری معابر و...روبرو شویم و اگر گردشگر هم بخواهد نانی تهیه کند به جای گولاچ و نان فتیر و دیگر نان‌های محلی یک قرص نان بربری به وی داده شود که دیگر حس حضور در یک فضای متفاوت از شهر و گردشگری در روستا به وی القا نمی‌شود.

وی بر ضرورت آموزش به جوامع محلی در روستاها و بافت‌های تاریخی شهرها تاکید و تصریح کرد: دهیاری‌ها و شهرداری‌ها می‌توانند نقش مهمی در این راستا ایفا کنند چرا که اداره کل میراث فرهنگی به تنهایی قادر نیست زمینه توسعه صنعت گردشگری را فراهم کند و لذا شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و مهمتر از آنها جوامع محلی باید پای کار بیایند.

دوستمحمدی با بیان اینکه باید جامعه‌ای که به گردشگر خدمات می‌دهد را متقاعد کنیم که هزینه بیشتری کند افزود: در بافت‌های تاریخی نیز مردم محلی بیشترین نقش را در جذب گردشگر و توسعه گردشگری شهری دارند.

وی با بیان اینکه فضای شهری در بافت‌های تاریخی باید بافتی گردشگرپذیر باشد ادامه داد: جدا از خود محدوده بافت تاریخی، توجه به منظر شهری در محلات خارج از بافت تاریخی نیز در توسعه گردشگری موثرند.

وی با بیان اینکه گردشگر به دنبال سادگی است اضافه کرد: یکی از دلایل استقبال از مراکز بومگردی‌ها نیز حفظ همین سادگی‌ها است.
[ بازدید : 602 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ شنبه 6 مهر 1398 ] [ 11:05 ] [ khatereh ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]