همه چیز در مورد پاپ آپ
تبلیغات پاپ آپ انواع مختلفی از تبلیغات آنلاین در شبکه جهانی وب است. پاپ آپ یک ناحیه نمایشگر رابط کاربر گرافیکی (GUI) است که معمولاً یک پنجره کوچک است ، که ناگهان در پیش زمینه ظاهر می شود. برای اولین بار ایتن زاکرمن کد اصلی تبلیغات پاپ آپ را نوشت، بعد ها او به دلیل مشکلاتی که کاربران اینترنت به دلیل استفاده از این پنجره ها با آن رو به رو شدند عذرخواهی کرد. علاوه بر محتوای آزاردهنده این پنجره ها ترافیک و بار شبکه را افزایش می دهند و سبب کندشدن بارگذاری صفحات، بالا رفتن مصرف حجم اینترنت کاربران و در نهایت ترک تعداد زیادی از بازدیدکنندگان از سایت می شوند. در مواردی حجم پاپ آپ ها در صفحات اولیه سایت ها به حدی است که برای دیدن صفحه اصلی سایت مجبور می شوید چند پنجره فرعی دیگر را ببندید.
تبلیغات پاپ آپ انواع مختلفی از تبلیغات آنلاین در شبکه جهانی وب است. پاپ آپ یک ناحیه نمایشگر رابط کاربر گرافیکی (GUI) است که معمولاً یک پنجره کوچک است ، که ناگهان در پیش زمینه ظاهر می شود. برای اولین بار ایتن زاکرمن کد اصلی تبلیغات پاپ آپ را نوشت، بعد ها او به دلیل مشکلاتی که کاربران اینترنت به دلیل استفاده از این پنجره ها با آن رو به رو شدند عذرخواهی کرد. علاوه بر محتوای آزاردهنده این پنجره ها ترافیک و بار شبکه را افزایش می دهند و سبب کندشدن بارگذاری صفحات، بالا رفتن مصرف حجم اینترنت کاربران و در نهایت ترک تعداد زیادی از بازدیدکنندگان از سایت می شوند. در مواردی حجم پاپ آپ ها در صفحات اولیه سایت ها به حدی است که برای دیدن صفحه اصلی سایت مجبور می شوید چند پنجره فرعی دیگر را ببندید.
امروزه پاپ آپها بیشتر به عنوان نوعی تبلیغات مورد استفاده قراره میگیرد بیشتر وبسایتها و وبلاگها یک کد جاوا اسکریپ پاپ آپ در سایت خود قرار میدهند و تبلیغات آنها برای کاربران بهطور ناخواسته باز میشود به دلیل نوع کاربری پاپ آپ که کنترل آن دست کاربر نیست زیاد برای کاربران خوشایند نیست اما ازطرفی چون کاربران کنترلی روی بازشدن آن ندارند و در اکثر مواقع زیر صفحه اصلی باز میشود مورد توجه تبلیغکننده گان قرار گرفته.اما گاهی اوقات از پاپ آپ برای نشان دادن اطلاعاتی استفاده میشود که نشان دادن آن در صفحه اصلی باعت برهم خوردن فرم صفحه میشود یا انواع برنامههای تحت وب از پاپ آپها به عنوان ابزار استفاده میکنند . کسب درآمد از پاپ آپ را در سایت پاپ 20 تجربه کنید.
گوگل محتوای پاپ آپ را بخشی از محتوای اصلی سایت نمی داند. اگر شما محتوای باکیفیتی بنویسید که از هر نظر بهینه باشد می توانید از پاپ آپ برای پروموت کردن محصولات تان و یا حتی اهداف تبلیغاتی استفاده کنید. در سال 2016 گوگل این پاپ آپ ها را شناسایی می کرد و اگر محتوای آن ها باعث اذیت شدن کاربران می شد سایت را پنالتی می کرد و معمولا باعث افت رتبه سایت ها می شد.
اما بعد از آن کسب و کارها مسیر دیگری را در پیش گرفتند که مشتری محور بود. یعنی مشتری در اولویت اول قرار داشت. مارکترها فهمیدند که این پاپ آپ ها شاید روی درآمدشان تاثیر کمی داشته باشد اما باعث می شود مشتری ناراضی باشد. پلن های درآمدی تغییر کردند و مارکترها به سمت ارائه خدمات و محصولات رفتند. گوگل هم سیستم Adsense را تقویت کرد و کاربران در فضایی بهتر تبلیغات می کردند و درآمد کسب می کردند.
مزایای تبلیغات پاپ آپ:
1- شما میتوانید از کد پاپ آپ برای اهداف دیگر بجز تبلیغات استفاده کنید، مانند باز شدن یک صفحه اطلاعات که بسیار برای کاربران مفید باشد.
2- تبلیغات پاپ آپ بسیار سبک هستند و تاثیر زیادی در سنگین شدن سایت و طولانی شدن سرعت لود سایت ندارند .
3- این روش میتواند خیلی زود بازدید کنندگان سایت شما را افزایش دهد.
4- به دلیل هجوم آوردن کاربران با این روش در سایت شما، موجب افزایش چشم گیر رتبه الکسا سایت شما می شود.
5- این تبلیغات نسبت به سایر تبلیغات مقرون به صرفه تر است. چون خیلی زود تر میتواند رتبه شما را افزایش دهد و بازدید کنندگان بیشتری را ارسال کند.
پاپ آپ موبایلی چیست؟
گوگل چندان مخالف پاپ آپ موبایلی نیست اما قصد دارد طراحان را وادار کند در طراحی این بنرها هوشمندانهتر عمل کنند. پاپ آپها در نظر کاربران چندان خوشایند نیستند؛ هرچند باتوجه به اندازه صفحهنمایش گوشیهای همراه بسیار کوچک طراحی میشوند.
گوگل هم به خاطر دفاع از حق کاربران تصمیم گرفته است وبسایتهایی را که از سه مدل پاپ آپ مشخص در طراحی صفحههای خود استفاده میکنند، جریمه کند.
این نوع پاپ آپها به شرح زیر هستند:
پاپ آپهایی که در اولین صفحه بازدید کاربر موبایلی ظاهر میشوند
پاپ آپهایی که بخش عمده صفحه را پنهان میکنند
Interstitial یا پاپ آپهایی که همه صفحه وبسایت را در بر میگیرند
شما هم باید در طراحی صفحههای وبسایت از این پاپ آپها دوری کنید. اگر تصمیمتان در طراحی پاپ آپ مناسب جدی است، به ۱۸ نکته که در ادامه به آنها اشاره میکنیم، توجه کنید.
انواع تبلیغات پاپ آپ
سه نوع تبلیغ پاپ آپ وجود دارد:
مواردی که هنگام کلیک کردن روی یک مطلب در یک صفحه وب ظاهر می شوند.
مواردی که به طور تصادفی ظاهر می شوند.
مواردی که بدون دخالت کاربر ظاهر می شوند.
پاپ آپ گاهی تبلیغاتی را برای محتوایی که کاربر هیچ علاقه ای به آنها نشان نمی دهد نمایش می دهد. بعضی اوقات تبلیغات پاپ آپ بسیار توهین آمیز یا حتی بدتر از آن است که به بزرگسالان گرایش پیدا می کنند. پاپ آپ همچنین می تواند یک برنامه مخرب در مبدل مانند اسب تروجان باشد. همچنین ممکن است با ویندوزهای مشابه روبرو شوید که در واقع پاپ آپ نیستند. در این حالت، کل صفحه نمایش داده شده در پنجره مرورگر حاوی هیچ محتوایی نیست و به هیچ وجه یک صفحه واقعی نیست. در عوض، گرافیکی در داخل آن قرار دارد که به نظر می رسد پاپ دیگری است. این یک طرح بسیار گیج کننده است که سعی دارد کاربران را با کلیک کردن بر روی محتوای مخرب فریب دهد.
[ بازدید : 712 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما : ]