ثبت تصاویر فرابنفش از مریخ


کاوشگر "MAVEN" ناسا که از سال 2013 تا کنون به بررسی مریخ می‌پردازد، موفق به ثبت تصاویری از سیاره سرخ شده که تاکنون دیده نشده است.

کاوشگر "MAVEN" ناسا که از سال 2013 تا کنون به بررسی مریخ می‌پردازد، موفق به ثبت تصاویری از سیاره سرخ شده که تاکنون دیده نشده است.

به گزارش ایسنا به نقل از زی نیوز، ماموریت تکامل مواد فرار و جو مریخ (Mars Atmosphere and Volatile Evolution Mission) که به اختصار ماون (MAVEN) نامیده می‌شود، کاوشگر فضایی است که به منظور مطالعه جو مریخ به هنگام گردش در مدار آن طراحی شده است.

تصاویر جدیدی که از MAVEN ارائه شده، نشان دهنده درخشش پرتوهای ماوراء بنفش از جو مریخ با جزئیات بی‌سابقه بوده و رفتار جدیدی از این سیاره را نشان می‌دهد که قبلا نامشخص بوده است.

تصاویر dayside (سمتی از سیاره که رو به ستاره اصلی آن است) گرفته شده از مریخ نشان می‌دهد که چگونه مقدار ازن در فصول مختلف تغییر کرده و چگونه ابرها برفراز آتشفشان‌های غول پیکر مریخ تشکیل می‌شوند.

این تصاویر با طیف نگار اشعه ماوراء بنفش (IUVS) بر روی MAVEN گرفته شده‌اند.

کاوشگر ماون در 18 دسامبر 2013 توسط موشک اطلس 5 به فضا پرتاب شد. این کاوشگر در 22 سپتامبر 2014 به مریخ رسید و در ارتفاع 150 کیلومتری سطح سیاره در مدار قرار گرفت.

انتهای پیام


[ بازدید : 356 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ سه شنبه 27 مهر 1395 ] [ 22:09 ] [ khatereh ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]