تولید محتوا چیست


در مقالات مرتبط با سئو و طراحی سایت در اینترنت توجه زیادی به تولید محتوا از نوع با کیفیت میشود. ولی واقعا معیار کیفیت یک محتوا چیست؟ و چگونه میتوان موضوعات مناسب را انتخاب نمود؟


بسیاری از سایت های اینترنتی با مشکل نبود موضوع برای تولید محتوا مواجه هستند و نمیتوانند مطالب مفیدی را در زمینه کاری خود برای ارائه پیدا کنند. بطور قطع میتوان گفت که هیچ شرکت یا سایتی وجود ندارد که نتواند در زمینه تولید محتوای مرتبط با کار خود فعالیت کند؛ زیرا اگر واقعا هیچ اطلاعات و موضوعاتی پیرامون زمینه کاری شما وجود ندارد چگونه میتواند برای شما درآمدزایی داشته باشد؟

بطور حتم مهمترین معیار برای کیفیت محتوا؛ رضایت کاربران سایت و معرفی شما به دیگران است.

روش های تولید محتوا

در این مقاله قصد داریم تا دو نکته اصلی در تولید محتوای با کیفیت را بصورت دقیق و با ذکر مثال بررسی کنیم، پیشنهاد میکنم که این مقاله را با دقت بیشتری مطالعه کرده و سعی کنید در پایان مثال های بیشتری از آنچه در سایت های موفق اینترنتی دیده اید پیدا کنید.

انتخاب موضوع مناسب

قبل از هرچیز باید تسلط کافی در زمینه کاری خود داشته باشید و مطالعات روزانه خود را در سطح اینترنت یا کتاب افزایش دهید. همه آن چیزی که شما در زمینه کاری خود میدانید و تجربه کرده اید میتواند برای دیگران ارزشمند باشد، هرچقدر این نکات ظریف تر و دقیق تر باشند مخاطبین مناسب تری نیز خواهند داشت.

بطور مثال اگر شما سایت فروشگاه لوازم الکترونیکی داشته باشید اطلاعات زیادی برای ارائه به مخاطبین خواهید داشت که عموما از اینترنت و سایت های تولید کننده خارجی بدست می آید. ولی اگر فروشگاه شما در زمینه فروش کیف و کمربند چرم باشد چطور؟ آیا میتوانید اطلاعات مناسبی بر روی اینترنت پیدا کنید؟ خیر. در چنین شرایطی شناخت دقیق از زمینه کاری و تجربیات شما بسیار ارزشمند خواهد بود. مقالاتی مانند “تشخیص چرم طبیعی از مصنوعی”، “نحوه و پروسه تولید چرم” یا مواردی شبیه این میتوانند مخاطبان محدود ولی مرتبط و مناسبی را به سایت شما جذب کنند.

هرچقدر کار تولید محتوا در زمینه کاری شما سخت تر باشد برای شما بهتر است! زیرا رقبای کمتری خواهید داشت. محتوای عمومی براحتی در اینترنت قابل دسترسی بوده و منابع زیادی برای دریافت آن وجود دارد. راه ایجاد تفاوت در اینترنت ارائه محتوای تخصصی و ارزشمند است.

انتخاب موضوع مناسب مقالات
تا همین چند صد سال پیش “مهندس” واژه ای مستقل و معنادار بود، ولی با گسترش علوم، شاخه های جدیدی به آن اضافه شد تا جاییکه اگر از کسی بپرسید رشته تحصیلی تو چیست و بگوید مهندسی بنظر بی معنی میرسد و در سوال بعدی حتما میپرسید چه رشته ای؟ همین مسئله را میتوان به سایت های اینترنتی تعمیم داد.

اگر سال 85 تا 89 شما یک سایت دانلود داشتید همه میدانستند که دقیقا چه کاری انجام میدهید ولی امروز اگر بگویید که من سایت دانلود دارم حتما در مسیر اشتباهی قرار گرفته اید! به مرور زمان عبارت “سایت دانلود” به “سایت دانلود فیلم” یا “سایت دانلود نرم افزار” تبدیل شد و امروز حتی رقابت در عباراتی مانند “سایت دانلود فیلم کلاسیک” یا “سایت دانلود نرم افزار موبایل” نیز دشوار شده است. این روند به همین شکل ادامه خواهد داشت و در صورتی موفق خواهید بود که در تولید محتوای با کیفیت یک قدم جلوتر از بقیه باشید.


[ بازدید : 330 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ شنبه 11 دی 1395 ] [ 19:14 ] [ khatereh ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]