شهر زیبا و ساحلی آلانیا ترکیه


آلانیا شهری تاریخی در جنوب کشور ترکیه، که شمال آن به کوههای توروس و جنوب آن به دریای مدیترانه محدود است و در ۱۲۰ کیلومتری شرق شهر آنتالیا قرار دارد، آلانیا به طور غیر قابل تصوری در دهه گذشته رشد کرده به طوری که در این شهر اماکن مسکونی و توریستی فراوان وجود دارد و جمعیت آن در فصل تابستان به بیش از ۲۵۰.۰۰۰ نفر می رسد و یکی از زیباترین شهرها به شمار می رود.



آلانیا شهری تاریخی در جنوب کشور ترکیه، که شمال آن به کوههای توروس و جنوب آن به دریای مدیترانه محدود است و در ۱۲۰ کیلومتری شرق شهر آنتالیا قرار دارد، آلانیا به طور غیر قابل تصوری در دهه گذشته رشد کرده به طوری که در این شهر اماکن مسکونی و توریستی فراوان وجود دارد و جمعیت آن در فصل تابستان به بیش از ۲۵۰.۰۰۰ نفر می رسد و یکی از زیباترین شهرها به شمار می رود. قلعه سلجوقی که در سده های اولیه میلادی ساخته شده مانند تاجی بر سر شبه جزیره آلانیا قرار دارد ، همچنین قلعه هشت ضلعی و تاریخی قلعه دختر نیز از مکانهای دیدنی آلانیا است. در سواحل شرقی مدیترانه واقع شده است. اطلاعات دقیقی در خصوص زمان شکل گرفتن آلانیا وجود ندارد. با این وجود، با توجه به یافته هایی از غار کادینی واقع در ۱۲ کیلومتری مرکز شهر در سال ۱۹۵۷ ، نشان می دهد که قدمت تاریخ این منطقه به عصر حجر برمیگردد

جاذبه های توریستی آلانیا :

alanya-turkey ‎(5)

قلعه آلانیا : محل اصلی گردشگری شهر آلانیاست. تنها قلعه باقیمانده از دوران سلجوقی است که تا به امروز حفاظت شده است . این مجموعه شامل تعداد زیادی از بناهای تاریخی مانند کاخ ها، مساجد و مقبره می باشد. قلعه قرون وسطی با سه دامنه از دیوار، ۸۳ برج و ۱۴۰ کنگره در ۲۵۰ متر بالای یک شبه جزیره سنگی با پیش رفتگی به دریای مدیترانه واقع شده است. این قلعه توسط دیواری به طول ۶.۵ کیلومتر احاطه شده است. بیشترین بخش قلعه در قرن ۱۳ با نظارت سلطان سلجوقی در پی پیروزی شهر در محل خرابه های قلعه روم در سال ۱۲۲۰ توسط علاءالدین کی قباد اول به عنوان بخشی از ساختمان که شامل قلعه سرخ می باشد ساخته شد. این قلعه دارای چندین دروازه می باشد. یکی از بزرگترین آنها نقاشی زیبایی روی آن می باشد. امروزه این ساختمان، موزه هوای آزاد است . این قلعه که دارای ۳ ردیف حصار می باشد از قلعه های درونی و بیرونی تشکیل یافته است . این قلعه شامل کلیسای آیا یورگی ، مسجد سلطان سلیمان قانونی ، آرامگاه سلطان آکشابه ، حمام سلجوقی ، اماکن باستانی ، آرامگاه سیتی زینب کاخ سلطان علاء الدین ، آب انبارهای کوچک و بزرگ ، فانوس دریایی و زندان بوده و یک خزانه تاریخی است.

alanya-turkey ‎

برج سرخ : برج سرخ دارای بنایی ۸ ضلعی که نماد ۱۳ شهر می باشد در بندر آلانیا واقع شده است. ساخت و ساز ساختمان در زمان سلطنت سلطان سلجوقی آناتولی علاء الدین (۱KAY QUBADH ) شروع شد و در سال ۱۲۲۶ تکمیل شد. سلطان، معمار تکمیل کننده بنا ابوعلی رها را از حلب سوریه به آلانیا برای تکمیل ساختمان آورد. نام این برج برگرفته از رنگ آجر قرمزی است که در سنگهای بریده شده قسمتهای تحتانیاستفاده شده است. بین جبهه شرقی و غربی این قلعه که هنوز هم با استحکام زیادی سرپا ایستاده است بواسطه موقعیت محل استقرار آن ، دارای یک اختلاف ارتفاع ۲ متری است . این قلعه ۸ ضلعی در ۵ طبقه و شامل همکف می باشد. از وسط طبقه همکف تا طبقه پنجم یک پلکان وجود دارد . این قسمت که بعنوان آب انبار مورد استفاده قرار می گرفت ، ستون فقرات قلعه محسوب می گردد. مخزنی در وسط برج وجود دارد که نور خورشید به آن می تابد. این برج به منظور محافظت ازبندر و کارخانه کشتی سازی ازحملات نیروی دریایی و برای مقاصد نظامی در طی قرن ها استفاده شده است.

alanya-turkey ‎(6)

غار Damlatash : غار Damlatash در سال ۱۹۴۸ در حالی که کارگزان ساختمان در بندر کار می کردند پیدا شد. قندیل های شگفت انگیز ۱۵۰۰۰ سال و استالاگمیتها به تمام اشکال ممکن در داخل موجود می باشد. از آن زمان به بعد این غار تحت حفاظت بود و مطالعات متعدد بر روی آن آغاز شد. همراه با زیبایی طبیعی غار Damlatash و فضای بزرگ آن باعث می شود افرادی که بیمار آسم بهتر شوند. اگر شما مبتلا به چنین بیماری هستید قطعا باید از غار Damlatash بازدید کنید. این غار مکان مناسبی برای گردشگران که در آن علاوه بر دیدن مناظر خارق العاده طبیعی امکان دیدن سنگهایی تغییر شکل یافته نیز وجود دارد ، در این غار دیوارهای سنگی که به طرز خارق العاده در طول زمان تغییر شکل داده تصاویر بسیار زیبایی را خلق کرده اند. در همین محدوده موزه باستان شناسی و قوم نگاری نیز وجود دارد که بازدید از آنها نیز خالی از لطف نمی باشد.

تور قایق بادبانی بر روی رودخانه ماناوگات : این سفر در طول دره زیبا و معروف ماناوگات و آبشار آن برگزار می شود. در طول سفرمان با تور آلانیا شما از مناظر شگفت انگیز و زیبای آن لذت می برید. این آبشارها مرتفع نیستند و این آبها شفاف و همواره خروشان و با قدرتی که به صخره ها می خورد منظره زیبایی درست می کنند.

alanya-turkey ‎(4)

پارک آبی Water Planet : این پارک آبی در ۳۰ کیلومتری آلانیا در منطقه Okudzalar واقع شده است. در اینجا ۲۳ کوه آب های مختلف به تمام سایزها برای تمام سنین و سلیقه های مختلف وجود دارد. در آنجا شما رودخانه ” تنبل” و “Kamikadze ” که فوق العاده مرتفع است و یا “سیاه چاله” مرموز پیدا می کنید. بنابراین ما دریای خروشان و شادی را به شما تضمین می کنیم. پارک آبی آلانیا بهترین مکان برای تمام اعضای خانواده می باشد. شما می توانید تمام روز را به شنا در استخرهای مختلف ، لذت بردن از کوه های آب و خوردن ناهار در کافه ها و رستوران های مختلف و یا فقط آفتاب گرفتن بپردازید.
alanya-turkey ‎(3)

غواصی :این فعالیت در حال حاضر در ترکیه یکی از محبوب ترین فعالیت در میان گردشگران می باشد و این امر به دلیل داشتن چنین اقلیم فوق العاده، خورشید درخشان و آب و هوای معتدل تعجب آور نیست. غواصی نه تنها راهی برای به دست آوردن احساسات فراموش نشدنی و گذراندن اوقات فراغت است بلکه مکانی برای شناخت افراد جالب و تبدیل غواصی به جلسات سالانه دوستان خوب نیز می باشد. میلیون ها تن از ماهی های رنگارنگ، خورشید درخشان ، شن و ماسه شگفت انگیز و خلیج های زیبا آماده ملاقات با گردشگران هستند.

Dolphinarium : در ۱۸ کیلومتری آلانیا واقع شده است. شما و فرزندانتان احساسات فراموش نشدنی از دلفین ها و نمایش فُک دریافت کنید! شما همچنین بعد از نمایش می توانید شنا کردن با دلفین ها، گرفتن عکس و خوردن یک غذای سبک در یک کافه را تجربه کنید.

مراکز خرید آلانیا :
جمعه، در مرکز شهر، یکی از بزرگترین بازار میوه و سبزی است. شما می توانید در این مکان با قیمت مناسب از یک میان وعده بزرگ لذت ببرید. و البته مراکز خرید بزرگی مثل migros, 7th Corner, Damlatash,Alanyum و چندین مرکز خرید دیگر
اطلاعات مفید دیگر راجع به آلانیا آب و هوای آلانیا :
آلانیا دارای آب و هوای معتدل مدیترانه‌ای است. زمستان‌های شبه‌جزیره آلانیا، بارانی و مرطوب، بهار آن بارانی و گرم و تابستان‌های آن، گرم و خشک است. این منطقه تقریباً ۱۰ ماه از سال، هوای آفتابی دارد. در تابستان میانگین دمای هوا در روز بین ۳۲ تا ۳۶ درجه می باشد. در ماه ژانویه میانگین دمای هوا بسته به ساعات روزی بین ۱۴ تا ۱۸ درجه می باشد. آب و هوای مدیترانه ای معمولی با گذشت زمان در این منطقه تابستان بیشتر از زمستان می باشد. تابستان گرم که در بعد از ظهر در کنار ساحل اثر نسیم باد کاهش می یابد. شبه جزیره آلانیا و کوه ثور ایجاد یک جریان هوای بین گلوگاهی نموده است که عامل مثبت تنظیم درجه حرارت تابستان است ، نوع بارش کاملا قابل اغماض می باشد وقتی که باران پاییزی در آلانیا شروع به باریدن می کند معمولا با رعد و برق همراه است که باد نیزمی تواند زمان طوفان را زیاد نماید که به وضوح دیده می شود ، ازماه مه تا اکتبر بارش باران هرگز دیده نمی شود زمستان آلانیا با بارش باران همراه می باشد که از ارتفاعات شمال تا زمین را در بر می گیرد در ارتفاعات برج ثور ممکن است با برف روبرو شود که طول باریدن آن کمتراز نیم ساعت می باشد.

مناطق مختلف آلانیا :
محمودلار : فاصله آن تا فرودگاه ۳۰ کیلومتر می باشد. ·
دمیرتاش : فاصله آن تا فرودگاه ۱۰ کیلومتر و تا مرکز ۲۵-۵ کیلومتر می باشد.
کوناکلی : فاصله آن تا فرودگاه ۵۰ کیلومتر و تا مرکز ۹-۲ کیلومتر می باشد.
کستل : فاصله آن تا فرودگاه ۳۰ کیلومتر و تا مرکز ۶-۱ کیلومتر می باشد.
کاراگیجاک : فاصله آن تا فرودگاه ۳۰ کیلومتر و تا مرکز ۲ کیلومتر می باشد.

حمل و نقل عمومی :
وسایل حمل و نقل عمومی زیادی از نزدیک ترین جاده به هتل شما وجود دارد. مینی بوس هایی که به آن دلموش می گویند به طور مرتب در جاده ها وجود دارد. هزینه اتوبوس و مینی بوس بسیار خوب و منطقی می باشد.



[ بازدید : 422 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ سه شنبه 30 آبان 1396 ] [ 14:14 ] [ khatereh ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]